Friday 20 September 2013

Penghijrahan Cinta

“Kalau Maira dapat rasa apa yang abang rasa…” Wafiq mengeluh berat. Benarkah cintanya pada pandangan Humaira sangat rendah nilainya?

“Maira, Maira nak abang lari jauh dari hidup Maira ke sayang?” soal Wafiq dalam sebak. Rasa sedih mula mengigit tangkai hati. Sakit.

“Kalau Maira nak abang pergi, ab.. abang pergi..” suara Wafiq sudah mula tersekat-sekat. Air mata lelakinya gugur satu persatu. Dibiarkan saja.

“Betul Maira dah tak perlukan abang lagi?” Wafiq berbicara lagi, bagaikan Humaira mendengar segala luahan dan soalannya.

“Tapi satu je yang abang nak bagitahu Maira, cinta abang tak semurah dan sekeji yang Maira sangka. Abang ambil Maira sebagai isteri untuk memelihara dan mengangkat maruah Maira. Cinta abang punya nilai yang tersendiri. Abang sedih sangat dengan tuduhan Maira. Sehina itukah abang pada pandangan Maira? Serendah itukah nilai cinta abang pada Maira?” Wafiq menyoal lagi, bagaikan Humaira mendengar segala luahannya. Tapi malangnya, isterinya itu sedang lena. Jika Humaira terjaga pasti dia takkan diberi peluang sebegitu. Pasti Humaira menuduhnya dengan lancang sekali.



5 comments:

  1. no..no..no!!!wafiq jgnlah pergi...maira kan tgh mengandung..hmm kalau wafiq pergi ni mesti ade jumpe faris ke kan..maybe..btw good job cik writer ^^

    ReplyDelete
  2. Ape yg jd ngn ad PC nie... Nk thu.... Curious gler...

    ReplyDelete
  3. assalam..seriusly,cete ni mkin rancak !! good job cik writer syg (:

    ReplyDelete
  4. Akak memang tulis sampai bab 25 je ke ?

    ReplyDelete
  5. pengakhiran cerita nie begini ke kak?

    ReplyDelete