Friday 12 April 2013

~ DIA YANG AKU KAGUM DALAM DIAM ~


Dia yang aku kagum dalam diam,
Kerana tarbiyah yang terus menyubur dalam jiwanya,
Kerana semangat dakwah yang terus mekar dalam nadinya,
Kerana cinta kepada agama yang terus mengalir dalam dirinya..

Dia yang aku kagum dalam diam,
Kerana sikap kesederhanaan miliknya,
Kerana sikap berlapang dada dengan orang di sekelilingnya,
Kerana sikap bersangka baik yang mengalir dalam dirinya..

Dia yang aku kagum dalam diam,
Bukan kerana rupanya,
Bukan jua kerana hartanya,
Tapi pada ketulusan jiwanya,
Pada ketinggian akhlaknya,
Pada semangat mujahidnya..

Dia yang aku kagum dalam diam,
Moga dirimu terus menjadi syabab acuan madrasah Rasul,
Yang selalu melebihi cintanya buat Allah dan Rasul,
Yang selalu bersemangat jihad dijalan-Nya,
Yang selalu mencari redha dan cinta-Nya..

Dia yang aku kagum dalam diam,
Hati kau dan aku milik Dia,
Pada-Nya juga aku meminta,
Agar hati kau dan aku bersatu kerana-Nya..

Dia yang aku kagum dalam diam,
Kelebihanmu aku syukuri,
Kekuranganmu aku terima seadanya,
Kekurangan yang akan aku lengkapinya,
Kerana ditakdirkan lelaki dan wanita itu untuk saling melengkapi,
Bukan untuk saling menunding jari.


p/s: haishhh mood yang entah apa-apa ~ rindu nak menaip dan inilah hasilnya :p
Tulusly: Fieyta An Nisa

4 comments:

  1. (ikan ternakan a.k.a penjaga blog, hehe :D)
    nice...

    ReplyDelete
  2. boleh saya ambil tak ??? ayat2 kakak semua saya suka,,,, berunsur dakwah.... dan novel penghijrahan cintalah yang mmbuatkan saya rasa nak berubah... Subhanallah... indahnya ciptaan tuhan.... saya nak mintak izin ambil sedikit kata2 dari blog kakak nie ya??? saya akan letak --> nukilan : Fieyta An Nisa =)

    ReplyDelete
  3. kalau saya tak mintak izin kiranya saya curilah kan.. saya takut azab allah nanti. =)

    ReplyDelete