Wednesday 26 December 2012

Assalamu'alaikum :)

Assalamu'alaikum.. Alhamdulillah..Nisa dah hantar dah manuskripnyaa..Tapi taktaulah macam mana keputusannya nanti..Mohon doanyaaa :)Rabbi yassir wala tu'assir.. 
p/s: nisa mntak maaf sebab SE ni banyak kekurangan.. tak mampu nak puaskan hati semua orang :'(Nisa bdk baru belajar n jujur nisa cakap nisa kurang pengalaman.And more than 50% cerita SE ni ada kaitan dengan hidup nisa sendiri..

SINOPSIS 

 Faris Ar Rayyan- Pensyarah muda yang dididik dengan ilmu agama dan tarbiyah yang hebat dari ummi dan abinya. Dididik supaya menghargai, melindungi dan meraikan wanita di sekelilingnya. Dia di'lamar' sahabat abinya, Encik Nazri untuk menjadi suami kepada anak gadisnya sebelum lelaki itu berangkat ke Jepun.

Adriana Qistina- seorang gadis yang ceria dan positif dengan hidupnya sendiri. Dari gadis yang biasa, sempoi dia bertukar menjadi gadis yang luar biasa kesan tarbiyah dari suami solehnya. Walaupun masih muda namun tingkahnya matang melebihi usianya.

Mereka dijodohkan dengan pilihan keluarga, baru bahagia dirasa namun ujian sudah datang menyapa. Resam rumah tangga tidak terlepas dari ujian sedangkan lelaki yang agung di sisi Allah iaitu Rasulullah juga diuji rumah tangganya dengan sikap kecemburuan para isteri-isteri baginda inikan pula mereka manusia biasa. Kematian orang tua Adriana dan kemunculan Aqil merupakan tamparan hebat buat mereka.

Faris Ar Rayyan- “ Adriana Qistina adalah tanggungjawab dan amanah Faris Ar Rayyan. Abang nak bawa Riana menuju ke syurga Allah. Biar cinta kita sama-sama mekar menuju cinta Ilahi”


Adriana Qistina- “Cukuplah Riana punya suami yang soleh yang berusaha membawa cinta kita menuju cinta Ilahi dan Riana akan berusaha sungguh-sungguh untuk menjadikan cinta kita cinta 'high class' di mata Pencipta”

Aqil Akmal- “Adriana, saya cintakan awak!! Rugi rasanya melepaskan mawar agama seperti awak, saya betul-betul cintakan awak dan mustahil untuk saya melepaskan gadis sebaik awak!!”

Mampukah bahagia menjadi milik mereka, mampukah cinta mereka menuju cinta Ilahi dan menggapai syurga Ilahi?? Bagaimanakah Adriana dan Faris mengemudi bahtera rumah tangga mereka berpaksikan cinta kerana Allah?? Mekarkah cinta mereka menuju cinta Ilahi??

4 comments:

  1. Xsbar nk tggu nvel nie klua.. Heheheh, gud luck akak..

    ReplyDelete
  2. insya-Allah awk :) kalau ade rezeki, insya-Allah :)

    nisa ade edit cerita SE yang bab depan2 tu, sbb ada yg kate jln cerita SE tlampau laju, so nisa tmbh sikit kat bab2 depan tu :)

    ReplyDelete
  3. Saya suka bila awak banyak masukkan dalil2 dalam penulisan.. Semoga dakwah awak dalam bidang penulisan diredhai insyaAllah..

    Assalamualaikum

    ReplyDelete
  4. Tahniah...moga dipermudahkn segala urusan..

    ReplyDelete